Interactive Dramaturgies als Buch (gebunden)
PORTO-
FREI

Interactive Dramaturgies

New Approaches in Multimedia Content and Design. Professional/practitioner.
Buch (gebunden)
Interactive media require new forms of dramaturgy. Heide Hagebölling develops a new understanding of dramaturgy, "Interactive Dramaturgy", which goes beyond interactive storytelling. Contributions by international multimedia authors, designers, and a … weiterlesen
Buch (gebunden)

123,00 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von ein bis zwei Wochen
Interactive Dramaturgies als Buch (gebunden)

Produktdetails

Titel: Interactive Dramaturgies

ISBN: 3540442065
EAN: 9783540442066
New Approaches in Multimedia Content and Design.
Professional/practitioner.
Herausgegeben von Heide Hagebölling
Springer, Berlin

6. August 2004 - gebunden - 260 Seiten

Beschreibung

Interactive media require new forms of dramaturgy. Heide Hagebölling develops a new understanding of dramaturgy, "Interactive Dramaturgy", which goes beyond interactive storytelling. Contributions by international multimedia authors, designers, and artists outline concepts and strategies for multimedia productions. These outstanding example projects cover various genres: culture, museum, TV, and education. Interactive media are complex and have multiple dimensions. A linear dramaturgy, therefore, no longer holds. The global connection via Internet fosters further dimensions of exchange and competition. Interactive dramaturgies define rules, transition points, and dimensions of multi-user environments. Multimedia, real and virtual elements must be carefully integrated within applications or installations. Interactive dramaturgies help design and create environments and content that lead to immersion, active exploration, and knowledge acquisition, and that motivate users to repeated visits.

Inhaltsverzeichnis

From the contents:
Multimedia Interaction Dramaturgy (Men/Machine Interaction; The History of Interaction Dramaturgy).
- Cultural Learning (E-Motional Learning: The Role of Drama in Education; System Concepts for Cultural Learning; Example Projects: "Telling the Life and Philosophy of Buddha", and "Archaeology of the Unconscious: Sigmund Freud CD-ROM").
- Museum Media (Setting the Stage for Interaction; Interactive Narrative and Integrated Applications in a Museum).
- MediaTexture and HybridSpaces (MetaField: Interactive Data Spaces; The Crossing: Transformation in Benares).
- Interactive Games.
- Hands @ Film Television (Interactive Movies: Practical Experimentation with Parallel Video Streams; TattleTypes and TattleToons).
- www.Literature Stories (Interactive Stories; Click and Roll: Paul is Dead).
- Media.Content.Design.com (Frames: At the Edge of the Beyond; The Circular Page: Designing a Theater of Interaction; Write a Story as a Building).

Pressestimmen

From the reviews:



"This book, excellent in its choice of authors, presentation and illustrations, examines interlinked topics that include visual language and interface design, methods of conceptualizing human-machine communication and interactions which break with linear narrative traditions. - Its range of ideas and the quality of discussion recommend that it should be placed within the reach of all researchers, designers and teachers who are interested in the educational potential of interactive media." (Prof. Roger Hartley, Journal of Computer Assisted Learning, 2005)
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

3 Ihr Gutschein SPIEL10 gilt bis einschließlich 28.09.2020. Der Gutschein ist nur gültig für die Kategorie Spielwaren, ausgenommen sind der Luka® Vorlesefreund (EAN: 4063101190014) und Tonieboxen. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

11 Ihr Gutschein KALENDER2021 gilt bis einschließlich 27.09.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Der Gutschein ist nur gültig für Kalender, die nicht der gesetzlichen Preisbindung unterliegen. Der Gutschein ist nicht gültig für Spielwaren-Adventskalender. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.