Scripts and Communication for Relationships als Buch (gebunden)
PORTO-
FREI

Scripts and Communication for Relationships

Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Over 200 years ago, Jane Austen, an astute observer of the rituals of late-eighteenth-century courtship wrote that a happy marriage was the result of chance. Modern relationship researchers have revealed that scripts concerning pair bonding rituals a … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Buch (gebunden)

120,95 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Versand in 3 Wochen
Zustellung: Fr, 18.02. - Mi, 23.02.
  • Bewerten
  • Empfehlen
Scripts and Communication for Relationships als Buch (gebunden)

Produktdetails

Titel: Scripts and Communication for Relationships
Autor/en: James M. Honeycutt, Suzette P. Bryan

ISBN: 1433110539
EAN: 9781433110535
Sprache: Englisch.
Peter Lang Ltd. International Academic Publishers

1. September 2010 - gebunden - 395 Seiten

Beschreibung

Over 200 years ago, Jane Austen, an astute observer of the rituals of late-eighteenth-century courtship wrote that a happy marriage was the result of chance. Modern relationship researchers have revealed that scripts concerning pair bonding rituals are actually constituted in a manner so as to leave little to chance when romantic attachments are formed, intensify, and sometimes dissolve.
In this introductory text, the authors discuss the basis of relationship scripts, emotions, imagery, and physiology of relationships including romance, friendship, work associates, mentors, and Facebook friends. They argue that people's expectations for relational development influence their communication, faith, and commitment in relationships. Misconstruing sexual or flirtatious intent, for example, is derived from having different scripts about attraction. The book also discusses abusive relationships including characteristics of abusers, stalking, and verbal and physical aggression.
Designed for classes in communication and relationships, interpersonal communication, intrapersonal communication, and communication and cognition, as well as across disciplines in psychology, sociology, family studies, and social work, this text provides a comprehensive overview of how scripts and communication are used in relationships. Guidelines based on developing and improving verbal and nonverbal communication competence are provided. A downloadable teacher's guide is available on request.

Portrait

James M. Honeycutt received his Ph.D. in communication and social psychology from the University of Illinois, Urbana-Champaign. He has been awarded numerous research awards including the Distinguished Book of the Year Award in 2006 from the cognition division of the National Communication Association. He has published numerous professional journal articles, book chapters, and has authored four books. He is director of the Relation Station Interaction Lab and assistant co-editor of the interdisciplinary journal, Imagination, Cognition, and Personality.
Suzette P. Bryan received her Ph.D. from LSU in communication studies. She is presently serving as Interim Department Head in the Department of Communication at Southeastern Louisiana University. She is an organizational consultant specializing in Emotional Intelligence leadership development and has presented numerous papers at conferences throughout the world on relationships at work, most recently addressing the 8th Annual International Conference on Communication and Mass Media (Athens, Greece) on Leaders' Affects (EI) and the Effects on Subordinates.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

3 Durch Öffnen der Leseprobe willigen Sie ein, dass Daten an den Anbieter der Leseprobe übermittelt werden.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

11 Ihr Gutschein KALENDER2022 gilt bis einschließlich 31.01.2022. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung mit Zahlung in der Filiale möglich. Der Gutschein ist nur gültig für Kalender, die nicht der gesetzlichen Preisbindung unterliegen. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

12 Bestellungen ins Ausland und der DHL-Paketversand sind von der portofreien Lieferung ausgeschlossen. Gültig bis 31.01.2022.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.

*** Gilt für Versandbestellungen nach Hause.