Comparative Media History als Buch (gebunden)
PORTO-
FREI

Comparative Media History

Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
Comparative Media History is a unique thematic textbook which introduces students to the key ideas underpinning media development. It is an essential first step to a better understanding of both the media industry today and the way in which it evolve … weiterlesen
Buch (gebunden)

74,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Comparative Media History als Buch (gebunden)

Produktdetails

Titel: Comparative Media History
Autor/en: Jane L. Chapman

ISBN: 0745632424
EAN: 9780745632421
Sprache: Englisch.
Polity Press

15. Mai 2005 - gebunden - 320 Seiten

Beschreibung

Comparative Media History is a unique thematic textbook which introduces students to the key ideas underpinning media development. It is an essential first step to a better understanding of both the media industry today and the way in which it evolved over time.The textbook compares developments and influences from a broad perspective, highlighting and contrasting different countries, industries and periods of history in order to encourage an understanding of cause and effect. In a style which is clear, accessible and provocative, Jane Chapman argues that most of the roots of today's media - even the globalizing impulse - lie in the late 18th and 19th centuries. The book emphasises continuity and certain decisive factors such as the social use of technology, the character of the institutions in which it is applied and the political approach of the specific countries involved.The unique comparative element to this book, both across countries and industries, will enable students to reflect on key issues in media studies, including those of diversity, form, method and choice, both past and present. It will become an essential text for any student of the media and its history.

Inhaltsverzeichnis

Acknowledgements.Introduction.PART 1. ANTECEDENTS, CONTINUITIES AND DISCONTINUITIES.Chapter 1: Newspapers, Radicalism, Repression and Economic Change, 1789-1847.Chapter 2: The Focusing of Political Communications and Newspaper Business, 1848-81.PART 2. POPULARIZATION, INDUSTRIALIZATION AND THE TRIUMPH OF TECHNOLOGY, 1881-1918.Chapter 3: Commercialization, Consumerism and Technology, 1881-1914.Chapter 4: Politics, New Forms of Communication and the Globalizing Process, 1881-1918.PART 3. DISCOVERY AND EXPLOITATION OF THE MASSES FORMULA, 1918-1947.Chapter 5: The Business and Ideology of Mass Culture, 1918-1939.Chapter 6: War and Beyond, 1939-1947.PART 4. THE GLOBAL AGE, 1948-2002.Chapter 7: Cold War and the Victory of Commercialism, 1948-1980.Chapter 8: Continuity and Change since 1980.Notes.References and Bibliography.Index

Portrait

Jane Chapman is Principal Lecturer in Journalism at the University of Lincoln.

Pressestimmen

"The user-friendly text-with 'summaries' and 'conclusions' at intervals-will help students to think for themselves. Meanwhile, general readers will find this a clear introduction to a field of history too significant to be left solely to the specialists." Donald Read, English Historical Review"In a feat of compression and erudite conciseness, Comparative Media History ranges across several continents and over two centuries of media history to trace the emergence of current international media institutions from past historical traditions. A brilliant textbook for media students, to be ranked alongside Asa Briggs and Peter Burke's A Social History of the Media as a key introduction to comparative media studies." David Finkelstein, Queen Margaret University College, Edinburgh"Comparing developments in seven media industries, five countries and across time, this invaluable book's depth and scope seem unmatched in its field. The book promises to reshape thinking and become a touchstone for future research in media history. Indeed, rarely has a book come across my desk that seemed so likely to so profoundly affect scholarship in a field". Hazel Dicken-Garcia, University of Minnesota
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.