Gen X TV: The Brady Bunch to Melrose Place als Buch (gebunden)
PORTO-
FREI

Gen X TV: The Brady Bunch to Melrose Place

von Rob Owen
New. Sprache: Englisch.
Buch (gebunden)
No generation eludes definition as much as Generation X. Rob Owen opens with a history of network and cable television since the birth of Generation X and goes on to explore the symbiotic relationship between television and this largely misunderstood … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Buch (gebunden)

28,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Gen X TV: The Brady Bunch to Melrose Place als Buch (gebunden)

Produktdetails

Titel: Gen X TV: The Brady Bunch to Melrose Place
Autor/en: Rob Owen

ISBN: 0815604432
EAN: 9780815604433
New.
Sprache: Englisch.
SYRACUSE UNIV PR

1. März 1997 - gebunden - 242 Seiten

Beschreibung

No generation eludes definition as much as Generation X. Rob Owen opens with a history of network and cable television since the birth of Generation X and goes on to explore the symbiotic relationship between television and this largely misunderstood age group. From the first megahit The Brady Bunch to today's Friends, Owen unflinchingly describes the "boob tube" as the ubiquitous babysitter for millions of young people. Television, Owen maintains, consumes innocence as viewers encounter countless episodes of society's woes, from political strife and environmental decimation to everyday violence and crime.The peculiar television style of Gen X sitcoms -- sarcastic, quick, and flashy -- especially appeals to his generational cohorts, Owen states, for that is the perspective these Xers have of the world at large. Music television introduces still another aspect of visual cognition that reinforces such perceptions.And how do the Internet and online computer services fit into all of this? Since it first entered the mainstream in late 1993, the Internet has rapidly become a forum for anyone with anything to say about TV, music, and entertainment. Unlike twenty years ago, when "Trekkies" had to correspond by mail or attend conventions to share information, the mass technology of the nineties has made information the most plentiful and the cheapest commodity on the market. In fact, now network researchers and TV show producers actually solicit viewers' comments about particular shows online."Even those Gen Xers who proudly post "Kill Your Television" bumper stickers on their cars grew up watching the box, and whether they like it or not, it has influenced their lives". -- from thePreface-- Defining Gen XTV-- Youthquake-- Growing Up With The Ultimate Babysitter-- Channel Surfing-- Watching Us Watching Ourselves-- Cyberspace: The Final Frontier

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Bonfire of the Humanities: Television, Subliteracy, and Long-Term Memory Loss
Buch (gebunden)
von David Marc
Cue the Bunny on the Rainbow: Tales from Tv's Most Prolific Sitcom Director
Buch (gebunden)
von Alan Rafkin
Inside the TV Writer's Room: Practical Advice for Succeeding in Television
Buch (gebunden)
Interrogating the Shield
Buch (gebunden)
Black Male Frames: African Americans in a Century of Hollywood Cinema, 1903-2003
Buch (gebunden)
von Roland Leander W…
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

3 Ihr Gutschein SPRACHE gilt bis einschließlich 08.10.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein ist nur gültig für eKidz Abos (EANs 4038858107431,4038858107462, 4038858107769, 4038858107455, 4038858107448, 4038858107776, 4038858107479, 4038858107486, 4038858107783). Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.