Bücher versandkostenfrei*100 Tage RückgaberechtAbholung in der Wunschfiliale
Ihr Gutschein zum Schulstart: 15% Rabatt11 auf Kalender & Schreibwaren mit dem Code DATUM15
Jetzt einlösen
mehr erfahren
Produktbild: How Time Passes | Thomas Sattig
Produktbild: How Time Passes | Thomas Sattig

How Time Passes

(0 Bewertungen)15
1185 Lesepunkte
Buch (gebunden)
Buch (gebunden)
118,49 €inkl. Mwst.
Zustellung: Mo, 22.09. - Fr, 26.09.
Versand in 2 Wochen
Versandkostenfrei
Empfehlen
The question of the existence and nature of the passage of time is the central and most difficult problem in contemporary philosophy of time. Thomas Sattig approaches this problem by adopting both the perspective of metaphysics and theoretical physics and the perspective of philosophy of mind and cognitive science.

Inhaltsverzeichnis

  • Introduction

  • Part A. Physical Passage

  • 1: Tensed Tripartite Passage

  • 2: Tenseless Tripartite Passage

  • 3: Geometrical Passage

  • 4: Physical Passage and Spacetime

  • Conclusion and Map of Part A

  • Part B. Experiential Passage

  • 5: Temporal Experience

  • 6: Explaining Experiential Passage

  • 7: The Structure of Experiential Time

  • 8: Geometrical Accounts of Experiential Passage

  • Conclusion and Map of Part B


Produktdetails

Erscheinungsdatum
24. Juli 2025
Sprache
englisch
Seitenanzahl
224
Autor/Autorin
Thomas Sattig
Verlag/Hersteller
Produktart
gebunden
Gewicht
494 g
Größe (L/B/H)
239/163/21 mm
ISBN
9780198929161

Portrait

Thomas Sattig

Thomas Sattig is Professor of Theoretical Philosophy at the University of Tü bingen. From 2002 to 2005, he was a British Academy Postdoctoral Fellow and a Junior Research Fellow at Brasenose College, Oxford. Sattif has held tenure-track positions as Assistant Professor at Tulane University and at Washington University in St. Louis. He has been a regular Visiting Professor at USI, Lugano since 2019.

Bewertungen

0 Bewertungen

Es wurden noch keine Bewertungen abgegeben. Schreiben Sie die erste Bewertung zu "How Time Passes" und helfen Sie damit anderen bei der Kaufentscheidung.