Global Perspectives on Health Promotion Effectiveness als Buch (kartoniert)
PORTO-
FREI

Global Perspectives on Health Promotion Effectiveness

Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2007. Paperback. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
This work is a critical reflection on the state of health promotion effectiveness in practice around the world. It examines the meaning of health promotion from regional perspectives, and explores regional strengths and weaknesses in demonstrating is … weiterlesen
Buch (kartoniert)

92,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Sofort lieferbar
Global Perspectives on Health Promotion Effectiveness als Buch (kartoniert)

Produktdetails

Titel: Global Perspectives on Health Promotion Effectiveness

ISBN: 1441924280
EAN: 9781441924285
Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2007.
Paperback.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Catherine Jones, David V. McQueen
Springer New York

29. Oktober 2010 - kartoniert - 448 Seiten

Beschreibung

This work is a critical reflection on the state of health promotion effectiveness in practice around the world. It examines the meaning of health promotion from regional perspectives, and explores regional strengths and weaknesses in demonstrating effectiveness. The book goes on to consider issues in public health such as tobacco, mental health, obesity, urbanization, war, and social determinants in order to assess the role of effectiveness, and to examine methodologies for demonstrating effectiveness. Finally, the book looks at questions over the effectiveness of health promotion - the debate about the relationship between evidence, impact, and outcomes.

Inhaltsverzeichnis

From the contents
Preface.- Foreword.- Section I: The Global Programme on Health Promotion Effectiveness.- Section II: Reports from the field.- Section III: Recent fields of practice that challenge effectiveness assessment of health promotion.- Section IV: Global debates about effectiveness of health promotion.- Annex: Global Programme on Health Promotion Effectivenss: description and list of partners.- Index.

Pressestimmen

From the reviews:
"This edited volume ... raises important questions about 'what counts as evidence and who gets to decide.' It presents important challenges to dominant biomedical approaches assessing evidence and effectiveness within health promotion ... offers an introduction to the key debates and challenges involved in the evaluation of health promotion programs, as well as some useful strategies for measuring their impact ... the authors acknowledge the value and legitimacy of a wide range of epistemological positions and scientific approaches and present their arguments using language and logic likely to be accessible and acceptable to researchers using different paradigms." -Amy E. Patterson, MHS, Emory University, Atlanta, Georgia
"A remarkable new book ... an updated and expanded edition of their earlier book (Klingemann et al., 2001), which was a landmark in the field of addiction research." -Hal Arkowitz, PsycCRITIQUES, July 2008
"This monograph ... summarizes the challenges and approaches to answering the questions of health promotion effectiveness as they are being dealt with by the Global Program on Health Promotion Effectiveness. ... Recommended Readership: Individuals who have a strong interest ... in public health and health promotion. ... the book should be considered for libraries serving professionals in health promotion and related fields." (Robin G. Molella, Mayo Clinic Proceedings, Vol. 82 (11), November, 2007)
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

3 Ihr Gutschein TONIE10 gilt bis einschließlich 31.03.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein gilt nur auf Tonie-Figuren, Tonie-Transporter und Lauscher und nur solange der Vorrat reicht. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

10 Ihr Gutschein AUDIOZEIT15 gilt bis einschließlich 14.04.2020 und nur für die Kategorie Hörbuch Downloads und Hörbuch CDs. Der Gutschein kann mehrmals eingelöst werden. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

11 Ihr Gutschein PUZZLE20 gilt bis einschließlich 03.04.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein ist nur gültig für die auf der Aktionsseite abgebildeten Puzzle der Marke Eurographics. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.