Bücher versandkostenfrei*100 Tage RückgaberechtAbholung in der Wunschfiliale
product
cover

A Social Theory of the WTO

Trading Cultures

1070 Lesepunkte
Buch (kartoniert)
106,99 €inkl. Mwst.
Zustellung: Fr, 20.09. - Di, 24.09.
Versand in 6 Tagen
Versandkostenfrei
Empfehlen
Traditional theories suggest that developing countries lack influence in the trade regime. In this text, Jane Ford uses a social theory or constructivist approach to show that developing countries played a critical role in strengthening multilateralism in the World Trade Organization.

Inhaltsverzeichnis

List of Tables Preface Acknowledgements List of Abbreviations Introduction: Trading Traditions: Straw Arguments in North-South Trade Theorizing the Uruguay Round: The Case for Constructivism Rethinking Trade Rules US Trade Policy: Mixed Messages Trading Roles Pro-Trade Policies: Creating Collective Identity Rethinking Power in the Trading Regime India Adopts a New Trading Strategy Conclusion References

Produktdetails

Erscheinungsdatum
01. Januar 2003
Sprache
englisch
Auflage
1st ed. 2003
Seitenanzahl
236
Autor/Autorin
J. Ford
Verlag/Hersteller
Produktart
kartoniert
Abbildungen
XIV, 218 p.
Gewicht
303 g
Größe (L/B/H)
216/140/13 mm
Sonstiges
Paperback
ISBN
9781349433001

Portrait

J. Ford

JANE FORD is a Director of international risk consultancy

Alpha Risk International

and is currently a departmental visitor in the Research School for Pacific and Asian Studies at the Australian National University. She is the author of several publications dealing with international political economy and political risk.

Bewertungen

0 Bewertungen

Es wurden noch keine Bewertungen abgegeben. Schreiben Sie die erste Bewertung zu "A Social Theory of the WTO" und helfen Sie damit anderen bei der Kaufentscheidung.