Making Sense of the Organizati als Buch (kartoniert)
PORTO-
FREI

Making Sense of the Organizati

Paperback. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
This volume brings together the best-known and most influential articles on sensemaking in organizations by one of its most distinguished exponents, Karl Weick.
Brings together the best most influential articles written by one of the gurus of sensemak … weiterlesen
Buch (kartoniert)

68,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 3 bis 5 Werktagen
Making Sense of the Organizati als Buch (kartoniert)

Produktdetails

Titel: Making Sense of the Organizati
Autor/en: Karl E. Weick, Weick

ISBN: 0631223193
EAN: 9780631223191
Paperback.
Sprache: Englisch.
John Wiley & Sons

30. Oktober 2000 - kartoniert - 496 Seiten

Beschreibung

This volume brings together the best-known and most influential articles on sensemaking in organizations by one of its most distinguished exponents, Karl Weick. Brings together the best most influential articles written by one of the gurus of sensemaking - Karl Weick. Helps readers develop a thorough understanding of the sensemaking process - essential for effective management.

Inhaltsverzeichnis

Acknowledgments.
Introduction.

Part I: Organizations as Contexts for Sensemaking: .

Introduction.

1. Sensemaking in Organizations: Small Structures with Large Consequences.

2. Sources of Order in Underorganized Systems: Themes in Recent Organizational Theory.

3. Organizational Redesign as Improvisation.

Part II: Components of Sensemaking: .

Introduction.

Ecological Change.

4. The Collapse of Sensemaking in Organizations: The Mann Gulch Disaster.

5. The Vulnerable System: An Analysis of the Tenerife Air Disaster.

6. Technology as Equivoque: Sense-making in New Technologies.

Enactment.

7. Enactment Processes in Organizations.

8. Enactment and the Boundaryless Career.

9. Enacted Sensemaking in Crisis Situations.

Selection.

10. Toward a Model of Organizations as Interpretation Systems.

11. Collective Mind in Organizations: Heedful Interrelating on Flight Decks.

12. Improvisation as a Mindset for Organizational Analysis.

Retention.

13. Organizational Culture as a Source of High Reliability.

14. Organizations as Cause Maps.

15. Substitutes for Corporate Strategy.

16. The Attitude of Wisdom: Ambivalence as the Optimal Compromise.

17. Management of Organizational Change Among Loosely Coupled Elements.

18. Organization Design: Organizations as Self-Designing Systems.

19. Small Wins: Redefining the Scale of Social Problems.

20. Cosmos vs. Chaos: Sense and Nonsense in the Electronic Contexts.

21. Sensemaking as an Organizational Dimension of Global Change.

Index.

Portrait

Karl E. Weick is the Rensis Likert College Professor of Organizational Behavior and Psychology and Professor of Psychology at the University of Michigan. He has written numerous books and articles, including Sensemaking in Organizations (1995), and The Social Psychology of Organizing (Second Edition 1980).
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

10 Ihr Gutschein AUDIOZEIT15 gilt bis einschließlich 14.04.2020 und nur für die Kategorie Hörbuch Downloads und Hörbuch CDs. Der Gutschein kann mehrmals eingelöst werden. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

12 Ihr Gutschein RABATT40 gilt bis einschließlich 11.04.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein gilt nur auf das Gravitrax Starterset (EAN: 4005556275908) und "Create Verrückte Weltreise" (EAN: 4005556008056) und nur solange der Vorrat reicht. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.