50% und mehr sparen mit den eBook Schnäppchen der Woche² >>
Managing Across Cultures als Buch (kartoniert)
PORTO-
FREI

Managing Across Cultures

Issues and Perspectives. 2 Revised edition. Illustrations, black and white. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
Managing Across Cultures, an essential guide to cross cultural management, has been fully revised and updated, and includes contributions from many of the most outstanding authors in the field of crosscultural and comparative management, such as Nanc … weiterlesen
Buch (kartoniert)

88,49 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 5 bis 7 Werktagen
Managing Across Cultures als Buch (kartoniert)

Produktdetails

Titel: Managing Across Cultures
Autor/en: Malcolm Warner, Pat Joynt

ISBN: 1861529732
EAN: 9781861529732
Issues and Perspectives.
2 Revised edition.
Illustrations, black and white.
Sprache: Englisch.
Bloomsbury Publishing PLC

1. Oktober 2001 - kartoniert

Beschreibung

Managing Across Cultures, an essential guide to cross cultural management, has been fully revised and updated, and includes contributions from many of the most outstanding authors in the field of crosscultural and comparative management, such as Nancy Adler, John Child, Charles Hampden-Turner and Fons Trompenaars, Frank Heller, David Hickson, Geert Hofstede, Fred Luthans, Derek Pugh and Rosalie Tung amongst others. Managing Across Cultures is concerned with crosscultural issues, both generally and also more specifically, in Australia, East Asia, Europe, Latin America and the USA. It examines culture not just in the commonly known sense, i.e. nation-states and regional groupings, but also at a corporate culture level. It looks at how managers, manage across different cultures and how they cope with globalization in practice. This is an indispensable text for both teachers and students of international business and management, as well as international executives; and contains descriptions of the most recent thoughts and insightful ideas on globalization and culture, the ?culturefree? versus ?culture-specific? management debates, area-studies and management education practice.

Inhaltsverzeichnis

1. Introduction: Cross-Cultural Perspectives 2. On Organizational Convergence 3. The ?culture free? Versus ?culture specific? Management Debate 4. Theorizing About Organization Cross Nationally: Part 1 5. Theorizing About Organization Cross Nationally: Part 2 6. Managing in North America 7. Managerial Decision Making: An Anglo-Brazilian Comparison 8. Images of Europe: Past, Present and Future Empowering Europe: 9. Empowerment, National Culture and Cultural Congruence 10. Management Evolution in Eastern and Central Europe 11. Managing in Asia: Cross-Cultural Dimensions 12. A Mirror-Image World: Doing Business in Asia 13. Implementing China?s People Management Reforms 14. South Korean Management in Transition 15. The Japanese Employment Model Revisited 16. Business and Management in Australia 17. Whither South African Management? 18. The Role of Social Science in the Study of Economic and Cultural Transformation 19. Global Leadership: Women Leaders 20. Managing to Learn: From Cross-Cultural Theory to Management Education Practice Globalization and Management: 21. The Role of Transnational Capitalist Class
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.