Intellectual property protection: Problems and prospects for China als Buch (kartoniert)
PORTO-
FREI

Intellectual property protection: Problems and prospects for China

'Akademische Schriftenreihe'. 2. Auflage. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
Research Paper (postgraduate) from the year 2007 in the subject Economics - Case Scenarios, grade: A+, London Business School, course: Global Business Environment, language: English, abstract: China position as the world leader in economic growth has … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Buch (kartoniert)

15,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 3 bis 5 Werktagen
Intellectual property protection: Problems and prospects for China als Buch (kartoniert)

Produktdetails

Titel: Intellectual property protection: Problems and prospects for China
Autor/en: R. Braken, J. De Fanti, A. Glass, M. Khimasia, S. Manchala

ISBN: 3640550935
EAN: 9783640550937
'Akademische Schriftenreihe'.
2. Auflage.
Sprache: Englisch.
GRIN Publishing

31. März 2010 - kartoniert - 52 Seiten

Beschreibung

Research Paper (postgraduate) from the year 2007 in the subject Economics - Case Scenarios, grade: A+, London Business School, course: Global Business Environment, language: English, abstract: China position as the world leader in economic growth has been accompanied by the disregard of existing intellectual property rights (IPR) observed by most of the developed western countries. In this paper, we will discuss the value of strong IPR enforcement to mature economies vs. developing nations and where China lies on the economic maturity scale. While the legal frameworks are improving with China's entry into the WTO, effective enforcement is far from satisfactory. The challenges focus around protectionism, corruption and cultural issues amongst others. The evidence shows an economy in transition that currently has little domestic motivation to enforce IPR rigorously.
China faces significant international pressure to reform its practices surrounding IPR. The differing perspectives on IPR reflect the relative maturity of a nation's economy. Developed countries rely heavily upon individuals, educational systems and commercial enterprises to continuously innovate. It is therefore natural for these nations to seek protection, preserving their competitive advantage and maximizing the value they can extract from the resulting innovation. China is a vast country trying to balance the prosperity and relative wealth of its 500 million coastal dwellers against the poverty of the 800 million living in the interior. This represents a great challenge for the government in balancing their long-term objective of transforming the economy vs. the short-term priorities of social equality, employment and the avoidance of civil un-rest.
The rate of reform exhibited on IPR issues will be directly tied to the speed of emergence of Chinese firms capable of patentable innovation. A new generation of technology companies, entrepreneurs and designers will increasingly demand protection for their own IPR. We explore IPR issues in China across two broad industry groupings: "Research oriented" and "Design oriented". Research oriented industries require high level of skills and tend to be capital intensive. Design oriented industries while requiring high skills, are not capital intensive and reveal rampant counterfeiting & piracy. Foreign firms try to protect their goods through security, quality & bundling service components with products, making them hard to replicate. Success is varied and in these sectors it appears as if counterfeiting and piracy is a price for market access and a low cost manufacturing base.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel-App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

11 Ihr Gutschein SUMMER11 gilt bis einschließlich 03.08.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein ist nur einlösbar auf Filme und Serien auf DVD und Blu-ray. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

13 Ihr Gutschein SUMMER13 gilt bis einschließlich 03.08.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein ist nur einlösbar auf Spielwaren und Schreibwaren. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

15 Ihr Gutschein SUMMER15 gilt bis einschließlich 03.08.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein ist nur einlösbar auf Hörbuch CDs und Hörbuch Downloads. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.