50% und mehr sparen mit den eBook Schnäppchen der Woche² >>
Brand New Justice als Buch (kartoniert)
PORTO-
FREI

Brand New Justice

How Branding Places and Products Can Help the Developing World. 2 New edition. black & white illustrations.…
Buch (kartoniert)
Brand New Justice, now in a revised paperback edition, systematically analyses the success stories of the Top Thirteen nations, demonstrating that their wealth is based on the 'last mile' of the commercial process: buying raw materials and manufactur … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Buch (kartoniert)

37,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 5 bis 7 Werktagen
Brand New Justice als Buch (kartoniert)

Produktdetails

Titel: Brand New Justice
Autor/en: Simon Anholt

ISBN: 0750666005
EAN: 9780750666008
How Branding Places and Products Can Help the Developing World.
2 New edition.
black & white illustrations.
Sprache: Englisch.
Taylor & Francis Ltd

23. November 2004 - kartoniert - 184 Seiten

Beschreibung

Brand New Justice, now in a revised paperback edition, systematically analyses the success stories of the Top Thirteen nations, demonstrating that their wealth is based on the 'last mile' of the commercial process: buying raw materials and manufacturing cheaply in third world countries. Applying his observations on economic history and the development and impact of global marketing, Anholt presents a cogent plan for developing nations to benefit from globalization. So long the helpless victim of capitalist trading systems, he shows that they can cross the divide and graduate from supplier nation to producer nation. Anholt argues with a forceful logic, but also backs his hypothesis with enticing glimpses of this process actually beginning to take place. Examining activities in India, Thailand, Russia and Africa among others, he shows the risks, challenges and pressures inherent in 'turning the tide', but above all he demonstrates the very real possibility of enlightened capitalism working as a force for good in global terms. Recently vilified as the prime dynamic driving home the breach between poor and rich nations, here the branding process is rehabilitated as a potential saviour of the economically underprivileged.

Inhaltsverzeichnis

Why brands count; What brands do for countries; Developing markets, emerging brands; The challenge of branded exports; When countries become brands; Now in the time.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.