Bücher versandkostenfrei*100 Tage RückgaberechtAbholung in der Wunschfiliale
NEU: Das Hugendubel Hörbuch Abo - jederzeit, überall, für nur 7,95 € monatlich!
Jetzt entdecken
mehr erfahren
Produktbild: Zentralitäten 4.0
Produktbild: Zentralitäten 4.0

Zentralitäten 4.0

Raumpolitiken und neue Mobilität auf dem Lande

(0 Bewertungen)15
298 Lesepunkte
eBook pdf
eBook pdf
29,80 €inkl. Mwst.
Sofort lieferbar (Download)
Empfehlen

In the 1930s, Walter Christaller used new media to work out his central place theory by counting telephone lines to identify centralities that connected multiple spaces: Today, digitization has a formative effect on space-on cities, the countryside, and mobility. Or when it is lacking, disruptions are the result. The contributions to the book offer an introductory examination of the effects of digitization on space and deal with the topicality of Christaller's central place theory. The book does so both theoretically and practically, by examining spatial policies of current regional development programs, different conceptions of public services, and the tasks medium-sized centers in urban and rural areas. The second part of the book discusses which structural changes are to be expected in the course of digitization, especially through new mobility, and how this might affect the attractiveness of rural areas and the tasks of medium-sized towns. Finally, it examines the causes of populist tendencies and experiences of loss produced by processes of globalization and social division, as well as right-wing extremist developments in rural areas.

Produktdetails

Erscheinungsdatum
18. September 2023
Sprache
deutsch
Untertitel
Raumpolitiken und neue Mobilität auf dem Lande.
Seitenanzahl
280
Herausgegeben von
Philipp Oswalt, Stefan Rettich
Verlag/Hersteller
Kopierschutz
mit Wasserzeichen versehen
Produktart
EBOOK
Dateiformat
PDF
ISBN
9783986120511

Bewertungen

0 Bewertungen

Es wurden noch keine Bewertungen abgegeben. Schreiben Sie die erste Bewertung zu "Zentralitäten 4.0" und helfen Sie damit anderen bei der Kaufentscheidung.

Zentralitäten 4.0 bei hugendubel.de