50% und mehr sparen mit den eBook Schnäppchen der Woche² >>
Food Design in Italy als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Food Design in Italy

Product Development and Communication. 340 Colour illustrations. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
An accessible introduction to the design of Italian food branding, packaging, advertising, and marketing, covering all of the most iconic Italian foods, from Nutella to Illy coffee.

This fascinating book delves into the innovative and visually stim … weiterlesen
Taschenbuch

36,49 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 5 bis 7 Werktagen
Food Design in Italy als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Food Design in Italy
Autor/en: Alberto Bassi

ISBN: 8891802689
EAN: 9788891802682
Product Development and Communication.
340 Colour illustrations.
Sprache: Englisch.
Mondadori Electa

28. Februar 2017 - kartoniert - 272 Seiten

Beschreibung

An accessible introduction to the design of Italian food branding, packaging, advertising, and marketing, covering all of the most iconic Italian foods, from Nutella to Illy coffee.

This fascinating book delves into the innovative and visually stimulating world of top Italian foods. As the renowned designer Ettore Sottsass once said, "Eating necessarily involves a creative process. In this sense it lies within the realm of the design profession."

Eighty well-known Italian food products from the nineteenth century to the present day have been chosen and placed in broad historical contexts. The book tells the story of all the design phases of each item-from the initial conception of the idea to its shape, packaging, communication, and advertising. A range of visuals, including original projects drawings, posters, and magazine and television advertisements accompany informative text discussing the role of each brand and its impact on consumers' personal habits.

Featuring a broad selection of products, such as as Parmiggiano Reggiano cheese, Illy coffee, Panettone Motta, Cirio tomatoes, Barilla pasta, San Pellegrino water, and Nutella, this book is perfect for advertising professionals, graphic designers, brand managers, product designers, and anyone with an interest in Italian food and design.

Portrait

Alberto Bassi is an expert on the history and criticism of design and is an associate professor and director of Industrial Design at the University IUAV in Venice and the University in San Marino. He is a member of the editorial staff of Casabella.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.