Ambient Television: Visual Culture and Public Space als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Ambient Television: Visual Culture and Public Space

New. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Examines the role of television in public space at different points in the history of the medium and how that differs from the normal assumptions of domestic viewing space.

Taschenbuch

30,49 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von drei Wochen
  • Bewerten
  • Empfehlen
Ambient Television: Visual Culture and Public Space als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Ambient Television: Visual Culture and Public Space
Autor/en: Anna McCarthy

ISBN: 0822326922
EAN: 9780822326922
New.
Sprache: Englisch.
DUKE UNIV PR

1. März 2001 - kartoniert - 328 Seiten

Beschreibung

Examines the role of television in public space at different points in the history of the medium and how that differs from the normal assumptions of domestic viewing space.

Inhaltsverzeichnis

Contents: Introduction PART I Histories and institutions: Rhetorics of TV spectatorship outside the home TV, class and social control in the 1940s tavern Gendered fantasies of TV shopping in the post-war department store Out-of-home networks in the 1990s PART II Places and practices: Reading TV installations in daily life Shaping public and private space with TV screens Television and consumption at the point of purchase Television while you wait Terminal thoughts on art, activism and video for public places

Portrait

Anna McCarthy is Assistant Professor of Cinema Studies at the Tisch School of the Arts, New York University.

Pressestimmen

"An entirely original book, Ambient Television is brilliantly conceived, researched, and argued. Scholars in material culture, media history, and television studies are likely to recognise this virtuoso treatment of TV outside the home as an instant classic."- Andrew Ross " Ambient Television offers a long overdue consideration of television spectatorship through a study of television's strategic positioning in a variety of public environments outside the home. Anna McCarthy's superb historical research has unearthed much fascinating material which will be of interest to artists and media critics. Anyone wishing to understand more fully our ever expanding media culture will benefit from McCarthy's astute analysis and historical insights into television's complex place in the public sphere."- John Hanhardt, Guggenheim Museum "An unusually rich, ambitious, and engaging work. McCarthy has produced a significant piece of scholarship that will have wide impact upon the way television is taken up in the academy and elsewhere."- William Boddy, Baruch College "This suberbly researched work will be an excellent addition to academic and media libraries and of enormous value for university communications curricula."--Library Journal

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Recycled Stars: Female Film Stardom in the Age of Television and Video
Taschenbuch
von Mary R. Desjardi…
Cultures in Orbit: Satellites and the Televisual
Taschenbuch
von Lisa Parks
Production Culture: Industrial Reflexivity and Critical Practice in Film and Television
Taschenbuch
von John Thornton Ca…
Tabloid Culture: Trash Taste, Popular Power, and the Transformation of American Television
Taschenbuch
von Kevin Glynn
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

3 Durch Öffnen der Leseprobe willigen Sie ein, dass Daten an den Anbieter der Leseprobe übermittelt werden.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

11 Ihr Gutschein TONIE10 gilt bis einschließlich 31.10.2021. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein gilt nur auf Tonie-Figuren, Tonie-Transporter und Lauscher und nur solange der Vorrat reicht. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

12 Bestellungen ins Ausland und der DHL-Paketversand sind von der portofreien Lieferung ausgeschlossen. Gültig bis 31.10.2021.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.