Creative Filmmaking from the Inside Out

Five Keys to the Art of Making Inspired Movies and Television. Paperback. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Five keys to creating authentic, distinctive work, whether you are a student, professional or simply love making films on your own



For Creative Filmmaking from the Inside Out, three professors at the renowned University of Southern California School o … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Taschenbuch

22,49 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Versand in 3 Tagen
Zustellung: Di, 05.07. - Do, 07.07.
  • Bewerten
  • Empfehlen
Creative Filmmaking from the Inside Out als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Creative Filmmaking from the Inside Out
Autor/en: Jed Dannenbaum, Carroll Hodge, Michael J. Krieger

ISBN: 0743223195
EAN: 9780743223195
Five Keys to the Art of Making Inspired Movies and Television.
Paperback.
Sprache: Englisch.
Fireside

4. März 2003 - kartoniert - 228 Seiten

Beschreibung

Five keys to creating authentic, distinctive work, whether you are a student, professional or simply love making films on your own



For Creative Filmmaking from the Inside Out, three professors at the renowned University of Southern California School of Cinema-Television interviewed fifteen outstanding filmmakers, then distilled their insights into the "Five I's" of creativity. Learn how to:





. Uncover your unique creative voice (Introspection)



. Work from real-life observations and experience (Inquiry)



. Draw on your nonconscious wells of creativity (Intuition)



. Strengthen your creative collaborations (Interaction)



. Communicate at the deepest level with your audience (Impact)





This comprehensive approach provides practical exercises that will enrich and transform your work, whether you are looking for a story idea, lighting a set, editing a scene or selecting a music cue.



The participating filmmakers, who have collectively won or been nominated for 39 Oscars and 27 Emmys, are:



Anthony Minghella, writer-director (The English Patient); Kimberly Peirce, writer-director (Boys Don't Cry); John Lasseter, writer-director-producer (Toy Story); John Wells, writer-producer (ER); Hanif Kureishi, writer (My Beautiful Laundrette); Pamela Douglas, writer (Between Mother and Daughter); Renee Tajima-Peña, director-producer (My America...or, Honk If You Love Buddha); Ismail Merchant, producer (The Remains of the Day); Jeannine Oppewall, production designer (L.A. Confidential); Conrad L. Hall, cinematographer (American Beauty); Kathy Baker, actor (Picket Fences); Walter Murch, sound designer-editor (Apocalypse Now); Lisa Fruchtman, editor (The Right Stuff); Kate Amend, editor (Into the Arms of Strangers); and James Newton Howard, composer (The Sixth Sense).

Inhaltsverzeichnis

Contents

Acknowledgments

Introduction

The Filmmakers

one introspection

A Mysterious Predisposition: Discovering Your Creative Field

Finding the Resonance: Choosing the Stories You Want to Tell

A Private World: Drawing on Personal Memories

two inquiry

Breadth of Knowledge: A Preparation in the Liberal Arts

Getting Out of the Car: Observation of the World

Doing the Homework: Researching a Film

three intuition

Open-closedness: The Link Between Intellect and Intuition

The Dreamer: Connecting to the Nonconscious Mind

Time at the Desk and Time Running in the Forest: Enticing Your Intuition

four interaction

Plenty of Rope: The Fluid Collaboration

Arguments Worth Having: Responding to Creative Differences

Everyone Is Telling the Story: Establishing a Creative Environment

five impact

The Undercurrent: Finding the Soul of the Film

Fresh Eyes: The Power of the Audience

Taking Responsibility: Owning the Images We Create

six workouts

Endnotes

Selected Filmographies

Suggested Reading

Embedded Values Questionnaire

Index

Portrait

Carroll Hodge, Jed Dannenbaum and Doe Mayer are professional filmmakers who also teach film production at the University of Southern California School of Cinema-Television. You can visit them at www.creativefilmmaking.com.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

3 Durch Öffnen der Leseprobe willigen Sie ein, dass Daten an den Anbieter der Leseprobe übermittelt werden.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

10 Ihr Gutschein SCHULE15 gilt bis einschließlich 07.08.2022. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung mit Zahlung in der Filiale möglich. Der Gutschein gilt für alle Artikel, die auf Hugendubel.de als "Sonstiger Artikel" geführt werden und die nicht preisgebunden sind, sowie auf ausgewählte Schülerkalender. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

11 Ihr Gutschein TASCHE15 gilt bis einschließlich 03.07.2022 und nur für die Kategorie tolino Zubehör. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

12 Bestellungen ins Ausland und der DHL-Paketversand sind von der portofreien Lieferung ausgeschlossen. Gültig bis 31.12.2022.

15 Leider können wir die Echtheit der Kundenbewertung aufgrund der großen Zahl an Einzelbewertungen nicht prüfen.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.