How the Way We Talk Can Change the Way We Work

Seven Languages for Transformation. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
With an inspiring mix of organizational analysis, worksheets, and sample dialogues, the authors of this revolutionary new technology for personal learning, leadership, and organizational change, show how all managers and executives are actually leadi … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Taschenbuch

20,49 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
How the Way We Talk Can Change the Way We Work als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: How the Way We Talk Can Change the Way We Work
Autor/en: Robert Kegan, Lisa Laskow Lahey

ISBN: 078796378X
EAN: 9780787963781
Seven Languages for Transformation.
Sprache: Englisch.
John Wiley & Sons Inc

2. Dezember 2002 - kartoniert - 256 Seiten

Beschreibung

Why is the gap so great between our hopes, our intentions, even our decisions-and what we are actually able to bring about? Even when we are able to make important changes-in our own lives or the groups we lead at work-why are the changes are so frequently short-lived and we are soon back to business as usual? What can we do to transform this troubling reality? In this intensely practical book, Harvard psychologists Robert Kegan and Lisa Laskow Lahey take us on a carefully guided journey designed to help us answer these very questions. And not just generally, or in the abstract. They help each of us arrive at our own particular answers that can solve the puzzling gap between what we intend and what we are able to accomplish. How the Way We Talk Can Change the Way We Work provides you with the tools to create a powerful new build-it-yourself mental technology.

Inhaltsverzeichnis

Acknowledgments ix

Introduction: What Do You Really Want . . . and What Will You Do to Keep from Getting It? 1

Part One: The Internal Languages: Building the New Machine 11

1 From the Language of Complaint to the Language of Commitment 13

2 From the Language of Blame to the Language of Personal Responsibility 33

3 From the Language of New Year's Resolutions to the Language of Competing Commitments: Diagnosing the Immunity to Change 47

4 From the Language of Big Assumptions That Hold Us to the Language of Assumptions We Hold: Disturbing the Immunity to Change 67

Part Two: The Social Languages: Maintaining and Upgrading the Machine 89

5 From the Language of Prizes and Praising to the Language of Ongoing Regard 91

6 From the Language of Rules and Policies to the Language of Public Agreement 103

7 From the Language of Constructive Criticism to the Language of Deconstructive Criticism 121

Part Three: Carrying on the Work 147

8 Running the Internal Languages 149

9 Running the Social Languages 187

Epilogue: Toward the Transformation Highway: Transcending the Limits of the Information Age 229

The Authors 235

Index 237

Portrait

Robert Kegan, Ph.D., is the William and Miriam Meehan Professor of Adult Learning and Professional Development at the Harvard Graduate School of Education, and author of The Evolving Self and In Over Our Heads. Lisa Laskow Lahey, Ed.D., is research director of the Change Leadership Project at the Harvard University Graduate School of Education.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

11 Ihr Gutschein KALENDER2021 gilt bis einschließlich 27.09.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Der Gutschein ist nur gültig für Kalender, die nicht der gesetzlichen Preisbindung unterliegen. Der Gutschein ist nicht gültig für Spielwaren-Adventskalender. Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.