Producing Culture and Capital als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Producing Culture and Capital

Family Firms in Italy. Paperback. Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Producing Culture and Capital is a major theoretical contribution to the anthropological literature on capitalism, as well as a rich case study of kinship and gender relations in northern Italy.

Drawing on ethnographic and archival research on thirty … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Taschenbuch

43,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 3 bis 5 Werktagen
Producing Culture and Capital als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Producing Culture and Capital
Autor/en: Sylvia Junko Yanagisako

ISBN: 0691095108
EAN: 9780691095103
Family Firms in Italy.
Paperback.
Sprache: Englisch.
Princeton University Press

17. November 2002 - kartoniert - 242 Seiten

Beschreibung

Producing Culture and Capital is a major theoretical contribution to the anthropological literature on capitalism, as well as a rich case study of kinship and gender relations in northern Italy.

Drawing on ethnographic and archival research on thirty-eight firms in northern Italy's silk industry, Sylvia Yanagisako illuminates the cultural processes through which sentiments, desires, and commitments motivate and shape capitalist family firms. She shows how flexible specialization is produced through the cultural dynamics of capital accumulation, management succession, firm expansion and diversification, and the reproduction and division of firms. In doing so, Yanagisako addresses two gaps in Marx's and Weber's theories of capitalism: the absence of an adequate cultural theory of capitalist motivation and the absence of attention to kinship and gender. By demonstrating that kinship and gender are crucial in structuring capitalist action, this study reveals these two gaps to be different facets of the same omission. A process-oriented approach to class formation and class subjectivity enables the author to incorporate the material and ideological struggles within families into an analysis of class-making and self-making.

Yanagisako concludes that both "provincial" and "global" capitalist orientations and strategies operate in an industry that has always been integrated into regional and international relations of production and distribution. Her approach to culture and capitalism as mutually constituted processes offers an alternative to both universal models of capitalism as a mode of production and essentialist models of distinctive "cultures of capitalism."

Inhaltsverzeichnis

List of Figures and Tables ix Preface and Acknowledgments xi Chapter One: PRODUCING CULTURE AND CAPITAL 1 Chapter Two: THE GENERATION OF FIRMS 35 Chapter Three: PATRIARCHAL DESIRE 70 Chapter Four: BETRAYAL AS A FORCE OF PRODUCTION 110 Chapter Five: CAPITAL AND GENDERED SENTIMENTS 145 Chapter Six: CONCLUSION 174 Notes 191 References 205 Index 217

Portrait

Sylvia Junko Yanagisako is Professor of Cultural and Social Anthropology at Stanford University. She is the author of "Transforming the Past" and coeditor of "Gender and Kinship" and "Naturalizing Power".

Pressestimmen

"A welcome and refreshing addition to the existing literature."--Anna Centro Bull, Anthropological Quarterly "[An] engaging, provocative, and important book."--Victoria Goddard, Journal of the Royal Anthropological Institute
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.