Bücher versandkostenfrei*100 Tage RückgaberechtAbholung in der Wunschfiliale
Nur heute: Ihr 15% Rabatt10 auf viele Sortimente mit dem Code 100TAGE
Nur heute: Ihr 15% Rabatt10 auf Spielwaren, Kalender, English Books & mehr mit dem Code 100TAGE
Jetzt einlösen
mehr erfahren
product
cover

The Moral Compass of Public Relations

685 Lesepunkte
Taschenbuch
Sparen Sie jetzt zusätzlich 15%10 auf diesen Artikel mit dem Gutscheincode: 100TAGE
68,49 €inkl. Mwst.
Zustellung: Di, 01.10. - Mo, 07.10.
Versand in 2 Wochen
Versandkostenfrei
Empfehlen
This book centers on four areas of public relations' conscience in order to examine its role in morality and citizenship: civic professionalism, corporate social responsibility, ethics, and public communication. This approach will help to answer the question of what is public relations' responsibility to the public good.

Inhaltsverzeichnis

Introduction

Brigitta R. Brunner

Part I: Moral and Civic Responsibility and Strategy

1. The Historical Development of Corporate Social Responsibility as a Strategic Function of Public Relations

Young Eun Park and Melissa D. Dodd

2. Penn State's After-Sanction Response Strategy

Chang Wan Woo, Michael Gulotta and April Gulotta

3. Communicating Social Responsibility Efforts: A Success Strategy for Nonprofits or A Shift from Stakeholders' Priorities?

Richard D. Waters and Holly K. Ott

4. A Rising Tide Lifts All Boats? The Constitutive Reality of CSR in Public Relations

Ashli Q. Stokes

Part II: Moral and Civic Responsibility in Theory and Practice

5. The Public Relations Postures of Organizational Civic Responsibility

Christie Kleinmann

6. Hope for the Future: Millennial PR Agency Practitioners' Discussion of Ethical Issues

Tiffany Derville Gallicano and Kelli Matthews

7. Public Relations and Development: Ethical Perspectives on Communication for Societal Effectiveness

Amanda Kennedy, Sifan Xu, and Erich J. Sommerfeldt

8. The Impact of Organizations' Ethical Approaches in Times of Crisis

Sora Kim, Jooyun Hwang, and Xiaochen (Angela) Zhang

9. In the Bind between Theory and Practice: Public Relations and Ethics of Neoliberal Global Capitalism

Marina Vujnovic and Dean Kruckeberg

10. Public Relations Ethics, Corporate Social Responsibility, and the Private Sector: The

Case for Corporate Community Resilience Support for Disaster Preparedness

Natalie T. J. Tindall, Jan Uhrich, and Jennifer Vardeman-W

Produktdetails

Erscheinungsdatum
10. Dezember 2019
Sprache
englisch
Seitenanzahl
240
Herausgegeben von
Brigitta R Brunner
Verlag/Hersteller
Produktart
kartoniert
Gewicht
318 g
Größe (L/B/H)
229/152/15 mm
ISBN
9780367876241

Bewertungen

0 Bewertungen

Es wurden noch keine Bewertungen abgegeben. Schreiben Sie die erste Bewertung zu "The Moral Compass of Public Relations" und helfen Sie damit anderen bei der Kaufentscheidung.