Warenkorb
€ 0,00 0 Buch dabei,
portofrei
The Person in Social Psychology als Buch
PORTO-
FREI

The Person in Social Psychology

Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
Traditional social psychology assumes that the person has an already-existing nature that then becomes subject to the influence of the social environment. The Person in Social Psychology challenges this model, drawing on theories from micro-sociology … weiterlesen
Buch

24,99*

inkl. MwSt.
Portofrei
vorbestellbar
The Person in Social Psychology als Buch

Produktdetails

Titel: The Person in Social Psychology
Autor/en: Vivien Burr

ISBN: 184169181X
EAN: 9781841691817
Sprache: Englisch.
PSYCHOLOGY PR

April 2002 - kartoniert - 170 Seiten

Beschreibung

Traditional social psychology assumes that the person has an already-existing nature that then becomes subject to the influence of the social environment. The Person in Social Psychology challenges this model, drawing on theories from micro-sociology and contemporary European social psychology to suggest a more 'social' re-framing of the person. In this book Vivien Burr has provided a radical new agenda for students of social psychology and sociology. Using concepts familiar to the social psychologist, such as norms, roles, demand characteristics and labelling, she argues for an understanding of the person where the social world is not a set of variables that affect a pre-existing individual, but is instead the arena where the person becomes formed.

Inhaltsverzeichnis

The Individual and the Social in Social Psychology. The Social Origins of Behaviour. Role-taking. Groups and the Social Self. Representations and Language. The Person in Social Psychology.

Portrait

Vivien Burr is a Principal Lecturer in Psychology at the University of Huddersfield. Her previous publications include Gender and Social Psychology (Routledge 1998) and An Introduction to Social Constructionism (Routledge 1995).

Pressestimmen

'Vivien Burr's book takes us on a 100 year journey in a very short space and equips the reader with a vision as to how to move forward.' - Richard Mallows, St John' College, York 'Burr provides a clear introduction to a wide range of interesting alternatives to experimental social psychology... it was only when I reached the end of the book that I realised how thorough she had been in going about the business of undermining the foundations of mainstream psychology.' - John L. Smith, University of Sunderland

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Attention, Perception and Memory
Buch (kartoniert)
von Elizabeth (Unive…
Types of Thinking
Buch (gebunden)
von S. Ian Robertson
Abnormal Psychology
Buch (gebunden)
von Alan Carr
Attitudes and Persuasion
Buch (kartoniert)
von Philip Erwin
Stereotypes, Cognition and Culture
Buch (kartoniert)
von Perry R. Hinton
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.
** Deutschsprachige eBooks und Bücher dürfen aufgrund der in Deutschland geltenden Buchpreisbindung und/oder Vorgaben von Verlagen nicht rabattiert werden. Soweit von uns deutschsprachige eBooks und Bücher günstiger angezeigt werden, wurde bei diesen kürzlich von den Verlagen der Preis gesenkt oder die Buchpreisbindung wurde für diese Titel inzwischen aufgehoben. Angaben zu Preisnachlässen beziehen sich auf den dargestellten Vergleichspreis.