50% und mehr sparen mit den eBook Schnäppchen der Woche² >>
Public Relations and Communication Management in Europe als Buch (gebunden)
PORTO-
FREI

Public Relations and Communication Management in Europe

A Nation-by-Nation Introduction to Public Relations Theory and Practice. HC runder Rücken kaschiert. Sprache:…
Buch (gebunden)
The book challenges the notion that public relations in Europe is no more than a copy of the Anglo-American approach. It presents a nation-by-nation introduction to historical public relations developments and current topics in European countri … weiterlesen
Buch (gebunden)

109,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 3 bis 5 Werktagen
Public Relations and Communication Management in Europe als Buch (gebunden)

Produktdetails

Titel: Public Relations and Communication Management in Europe

ISBN: 3110176122
EAN: 9783110176124
A Nation-by-Nation Introduction to Public Relations Theory and Practice.
HC runder Rücken kaschiert.
Sprache: Englisch.
Herausgegeben von Betteke Van Ruler, Dejan Vercic
De Gruyter Mouton

25. März 2004 - gebunden - 516 Seiten

Beschreibung

The book challenges the notion that public relations in Europe is no more than a copy of the Anglo-American approach. It presents a nation-by-nation introduction to historical public relations developments and current topics in European countries, written by noted national experts in public relations research and well-known professionals who are able to oversee the situation in their own countries. The contributions are written from an "inside view" and combine researched facts and figures with qualitative observations and personal reviews. In addition, the book provides conceptual statements that offer an insight into theoretical approaches.

Inhaltsverzeichnis

Larissa A. Grunig and James E. Grunig Foreword Betteke van Ruler and Dejan Vercic Overview of public relations and communication management in Europe Karl Nessmann Austria Luc Pauwels and Baldwin Van Gorp Belgium Klaus Merten Intermezzo: A constructivistic approach to public relations Nenad Brkic and Melika Husic Bosnia-Herzegovina Minka Zlateva Bulgaria Boris HajoS and Ana Tkalac Croatia Kaja Tampere Estonia Jaakko Lehtonen Finland Susanne Holmström Intermezzo: The reflective paradigm of public relations Valérie Carayol France Günter Bentele and Ivonne Junghänel Germany Prodromos Yannas Greece György Szondi Hungary Francis Xavier Carty Ireland Ryszard Lawniczak Intermezzo: The transitional approach to public relations Tony Muzi Falconi and Renata Kodilja Italy Carmel Bonello Malta Betteke van Ruler The Netherlands Pål Horsle Norway Ryszard Lawniczak Poland Juliana Raupp Intermezzo: Public sphere as central concept of public relations José Viegas Soares and António Marques Mendez Portugal Katerina Tsetsura Russia Milenko D. Djuric Serbia and Montenegro Ivan Záry Slovakia Dejan Vercic Slovenia Jószef Katus Intermezzo: Civil society and public relations Ma de los Ángeles Moreno Fernandez Spain Bertil Flodin Sweden Ulrike Röttger Switzerland Zafer Özden and Mine Saran Turkey Roland Burkart Intermezzo: Consensus-oriented public relations (COPR): A concept for planning and evaluation of public relations Eric Koper United Kingdom Günter Bentele New perspectives of public relations in Europe

Portrait

Betteke van Ruler is Professor at the University of Amsterdam, The Netherlands. Dejan Vercic is Assistant Professor at the University of Lubljana, Slovenia.

Mehr aus dieser Reihe

Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.