ADAPTIVE, ADAPTABLE, AND MIXED-INITIATIVE IN INTERACTIVE SYSTEMS als Buch (kartoniert)
PORTO-
FREI

ADAPTIVE, ADAPTABLE, AND MIXED-INITIATIVE IN INTERACTIVE SYSTEMS

An empirical investigation to examine the usability issues of using adaptive, adaptable, and mixed- initiative…
Buch (kartoniert)
This book investigates the use of static, adaptive, adaptable and mixed-initiative approaches to the personalisation of web content and graphical user interfaces (GUIs). This empirical study consisted of three experimental phases. The first examin … weiterlesen
Buch (kartoniert)

78,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Sofort lieferbar
ADAPTIVE, ADAPTABLE, AND MIXED-INITIATIVE IN INTERACTIVE SYSTEMS als Buch (kartoniert)

Produktdetails

Titel: ADAPTIVE, ADAPTABLE, AND MIXED-INITIATIVE IN INTERACTIVE SYSTEMS
Autor/en: Khalid Al-omar

ISBN: 3838395190
EAN: 9783838395197
An empirical investigation to examine the usability issues of using adaptive, adaptable, and mixed- initiative approaches in interactive systems.
Paperback.
Sprache: Englisch.
LAP Lambert Acad. Publ.

August 2010 - kartoniert - 280 Seiten

Beschreibung

This book investigates the use of static, adaptive, adaptable and mixed-initiative approaches to the personalisation of web content and graphical user interfaces (GUIs). This empirical study consisted of three experimental phases. The first examined the use of static, adaptive, adaptable and mixed- initiative approaches to web content. More specifically, it measured the usability (efficiency, frequency of error occurrence, effectiveness and satisfaction) of an e- commerce website. The second experiment examined the use of adaptive, adaptable and mixed-initiative approaches to GUIs. More specifically, it measured the usability (efficiency, frequency of error occurrence, effectiveness and satisfaction) in GUI control structures (menus). In addition, it investigated empirically the effects of content size on five different personalised menu types. The aim of the third experiment was to mitigate the drawbacks of the adaptive, adaptable and mixed-initiative approaches, to improve their performance and to increase their usability by using multimodal auditory solutions (speech, earcons and auditory icons).

Portrait

This book investigates the use of static, adaptive, adaptable and mixed-initiative approaches to the personalisation of web content and graphical user interfaces. A set of empirically derived guidelines were also produced to assist designers with the use of adaptive, adaptable and mixed-initiative approaches to web content and GUI.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

11 Bestellungen ins Ausland und der DHL-Paketversand sind von der kostenfreien Lieferung ausgeschlossen.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.

*** Gilt für Bestellungen auf Hugendubel.de. Von dem verlängerten Rückgaberecht ausgeschlossen sind eBooks, Hörbuch Downloads, tolino select, das Leseglück-Abo, die eKidz.eu Apps sowie phase6 Apps. Das gesetzliche Widerrufsrecht bleibt hiervon unberührt.