Bücher versandkostenfrei*100 Tage RückgaberechtAbholung in der Wunschfiliale
NEU: Das Hugendubel Hörbuch Abo - jederzeit, überall, für nur 7,95 € monatlich!
Jetzt entdecken
mehr erfahren
Produktbild: Every Brain Needs Music | Dennis Plies, Lawrence Sherman
Produktbild: Every Brain Needs Music | Dennis Plies, Lawrence Sherman

Every Brain Needs Music

The Neuroscience of Making and Listening to Music

(0 Bewertungen)15
245 Lesepunkte
Taschenbuch
24,49 €inkl. Mwst.
Zustellung: Fr, 26.09. - Do, 02.10.
Versand in 3-4 Wochen
Versandkostenfrei
Empfehlen
Larry S. Sherman, a neuroscientist and lifelong musician, and Dennis Plies, a professional musician and teacher, collaborate to show how our brains and music work in harmony. Written for both musical and nonmusical people, including newcomers to brain science, this book is a lively and easy-to-read exploration of the neuroscience of music.

Inhaltsverzeichnis

Prelude
Overture
1. What Is Music, and Why Does It Exist?
2. How Your Brain Composes Music
3. Practicing Music, Part I: The Partnership of Motivated Music Students and Motivated Music Teachers
4. Practicing Music, Part II: Understanding the Neuroscience
5. Practicing Music, Part III: Changing Your Brain to Get It Right
6. How Your Brain Performs Music
7. How Your Brain Listens to Music
8. Why Your Brain Likes Music
Coda: The Final Jam with Dennis and Larry-Reflective Improvisation
Acknowledgments
Appendix A: First Survey
Appendix B: Second Survey
Notes
Bibliography
Index

Produktdetails

Erscheinungsdatum
24. September 2024
Sprache
englisch
Untertitel
The Neuroscience of Making and Listening to Music. Sprache: Englisch.
Seitenanzahl
288
Autor/Autorin
Dennis Plies, Lawrence Sherman
Verlag/Hersteller
Produktart
kartoniert
Gewicht
380 g
Größe (L/B/H)
217/144/22 mm
ISBN
9780231219112

Portrait

Dennis Plies

Larry S. Sherman and Dennis PliesWith Illustrations by Susi B. Davis

Bewertungen

0 Bewertungen

Es wurden noch keine Bewertungen abgegeben. Schreiben Sie die erste Bewertung zu "Every Brain Needs Music" und helfen Sie damit anderen bei der Kaufentscheidung.