Sustainable Business als Buch (gebunden)
PORTO-
FREI

Sustainable Business

1352:Standard Color 6. 14 x 9. 21 in or 234 x 156 mm (Royal 8vo) Case Laminate on White w/Gloss Lam. Sprache:…
Buch (gebunden)
The developments in our environment and society has made it clear that the way we run our businesses and govern our nations is not sustainable in the long run. This is also why more and more companies and organizations are pursuing sustainable busine … weiterlesen
Buch (gebunden)

93,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 3 bis 5 Werktagen
Sustainable Business als Buch (gebunden)

Produktdetails

Titel: Sustainable Business
Autor/en: Annabeth Aagaard

ISBN: 879337979X
EAN: 9788793379794
1352:Standard Color 6. 14 x 9. 21 in or 234 x 156 mm (Royal 8vo) Case Laminate on White w/Gloss Lam.
Sprache: Englisch.
River Publishers

21. August 2016 - gebunden - 244 Seiten

Beschreibung

The developments in our environment and society has made it clear that the way we run our businesses and govern our nations is not sustainable in the long run. This is also why more and more companies and organizations are pursuing sustainable business through various Corporate Social Responsibility (CSR) activities. However, many companies experience that although they facilitate a CSR strategy on corporate level, CSR is often not embedded in their business and/or integrated across their functions. If companies are to achieve the full business potential and performance impact of CSR, sustainability has to be operationalized, targeted and measured across the value chain through empowered employees and in alignment with the business strategy of the company.



Though state-of-the-art CSR research, theories and models, the theoretical platform for sustainable business and CSR is presented in this book. However, CSR is carried out in practice, and not just in theory. This is why each chapter is supplemented with practical case examples explaining the way in which different companies and their managers have integrated sustainable business in their strategy and across the organizations' different functions. As is evident both in theory and practice, the success of CSR integration is highly affected by industrial context, as the unique characteristics of the industry have an impact on the key sustainability challenges and business opportunities of the specific company and industry. In support of this evidence, the book also reveals how CSR can be implemented across private and public organizations as well as small & medium sized entities (SMEs)



Theoretical and empirical topics discussed in the book include:


Defining sustainable business and CSR

CSR strategy integration

Stakeholder management

Sustainable innovation, management and production

Change management & change leadership

Green business model innovation

Responsible HRM and administration

Cradle-to-cradle

Green procurement

Corporate social innovation

Sustainable Communication and - Sales

Business-NGO partnerships
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.