Helping the Client als Buch (kartoniert)
PORTO-
FREI

Helping the Client

A Creative Practical Guide. 5 Revised edition. black & white illustrations. Sprache: Englisch.
Buch (kartoniert)
`Those who claim to have counselling among their skills should read this book and reflect on their own practice. This would in itself be a growth experience for many' - British Journal of Psychiatry



`The author rewards one with a wealth of interventio … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Buch (kartoniert)

41,49 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 5 bis 7 Werktagen
Helping the Client als Buch (kartoniert)

Produktdetails

Titel: Helping the Client
Autor/en: John Heron

ISBN: 0761972897
EAN: 9780761972891
A Creative Practical Guide.
5 Revised edition.
black & white illustrations.
Sprache: Englisch.
SAGE Publications Inc

26. Juni 2001 - kartoniert - 276 Seiten

Beschreibung

`Those who claim to have counselling among their skills should read this book and reflect on their own practice. This would in itself be a growth experience for many' - British Journal of Psychiatry



`The author rewards one with a wealth of interventions which are, as the subtitle suggests, very creative but also very practical' - Nursing Times



Helping the Client is the bestselling text which has long been used as the basis of interpersonal skills training in a wide range of professions from medicine to management. Based on John Heron's well-known six category model, the book presents different forms of helping behaviour which can be adopted by any practitioner working face-to-face with a client.



Drawing on his many years of experience as a therapist, consultant and teacher, the author explores the contexts and issues associated with these different forms of helping and, for each, describes a wide range of practical interventions for the practitioner to use. He examines the objectives of helping, states of personhood, the many ways in which helping can degenerate, the preparation and training of the practitioner, and examples of how the interventions can be used by different occupational groups.



Helping the Client is the Fifth Edition of the book originally entitled Six Category Intervention Analysis. Revised and enlarged throughout, with a new chapter on co-working, the book remains essential reading for the development of interpersonal skills, in counselling, management, health care, social work, youth and community work, education, and many other professions.

Inhaltsverzeichnis

Introduction
Preparation for Helping
Client Categories and States
Prescriptive Interventions
Informative Interventions
Confronting Interventions
Cathartic Interventions
Catharsis and Transmutation
Catalytic Interventions
Supportive Interventions
Basic Interventions
Phases and Sequencing
Degenerate and Perverted Interventions
Six-Category Training
Teaching Interpersonal Skills
Co-Counselling

Portrait

John Heron founded the Human Potential Research Group at the University of Surrey, and later pioneered personal and professional development programs for doctors, as Assistant Director, British Postgraduate Medical Federation, University of London. He now runs the South Pacific Centre for Human Inquiry, New Zealand.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.