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Produktbild: Pharmacology of Medicinal Plants & Natural Products | Mohammad Jamali, Ahmed Al Qahtani
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Pharmacology of Medicinal Plants & Natural Products

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Oxidative stress which is increased in obesity plays an important role in the development of diabetes and cardiovascular diseases in people. The objective was to explore possible mechanism of antioxidant activity of medicinal plants with a long history of safety is rich in polyphenolic components that have been shown to improve the action of insulin in-vitro, in animal studies and to possess in vitro antioxidant activity. Recently, free radical induced lipid peroxidation has gained much importance because of its involvement in several pathologies such as ageing, wound healing, oxygen toxicity, liver disorders, inflammation etc. Many plants are known to have beneficial therapeutic effects as noted in the traditional Indian system of medicine 'Ayurveda'.

Produktdetails

Erscheinungsdatum
13. Dezember 2016
Sprache
englisch
Seitenanzahl
96
Autor/Autorin
Mohammad Jamali, Ahmed Al Qahtani
Produktart
kartoniert
Gewicht
161 g
Größe (L/B/H)
220/150/6 mm
ISBN
9783659493744

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Portrait

Mohammad Jamali

Dr. Jamali ist ein erfahrener Akademiker mit umfangreicher Beteiligung an Lehr-, Verwaltungs-, Regulierungs- und Qualitätsmanagementaktivitäten. Dr. Jamali ist ein eingetragener Chartered Scientist beim Science Council, UK, wo seine Berufszulassung als Garantie dafür gilt, dass eine Person an der Spitze ihres Berufsstandes praktiziert.

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