Food Service Menus: Pricing and Managing the Food Service Menu for Maximum Profit als Taschenbuch
PORTO-
FREI

Food Service Menus: Pricing and Managing the Food Service Menu for Maximum Profit

Sprache: Englisch.
Taschenbuch
Menu management is an important component of profit realization in the restaurant industry. Just as you manage your employees, you should manage your menu in order to control costs and increase sales and profit. Too many restaurant managers leave men … weiterlesen
Dieser Artikel ist auch verfügbar als:
Taschenbuch

14,99 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von zwei Wochen
Food Service Menus: Pricing and Managing the Food Service Menu for Maximum Profit als Taschenbuch

Produktdetails

Titel: Food Service Menus: Pricing and Managing the Food Service Menu for Maximum Profit
Autor/en: Lora Arduser

ISBN: 0910627231
EAN: 9780910627238
Sprache: Englisch.
ATLANTIC PUB CO (FL)

1. Januar 2003 - kartoniert - 143 Seiten

Beschreibung

Menu management is an important component of profit realization in the restaurant industry. Just as you manage your employees, you should manage your menu in order to control costs and increase sales and profit. Too many restaurant managers leave menu design decisions to printers, or they simply do not devote enough time and expense to their menu development. When pricing menu items you do need to take food cost, labor and operating expenses into account, but you also have to be aware of what the customer is willing to pay, what the competition is charging and what your establishment offers in comparison to the competition. The bottom line is that your prices have to cover your costs plus provide a profit. If this doesn't happen, you can't stay in business. And while menu management may be perplexing, it isn't brain surgery! Using the tools discussed in this book, you will be able to manage your menu so that you'll see maximum profits. Menu management entails more than making pricing decisions: putting high prices on items to realize the greatest profits or putting low prices on items to increase sales is not always the best way to increase your profits. Granted, that strategy may work in the short-term, but to generate profits consistently for your establishment, you need to have a menu program in place. This program will include making your menu part of your marketing plan, finding ways to lower costs, putting purchasing and production controls in place, as well as managing your employees. And while there are many factors to consider in developing, pricing and managing your menu, it's an easy, often-overlooked way to increase profits. This book will provide simple, easy-to-implementtools that you can start using today to increase your profits. This book is part of the new series from the editors of the "Food Service Professional Magazine. With 15 books on the most relevant food service subjects, theses are the best and most comprehensive books for seri

Inhaltsverzeichnis

Introduction; Getting Started; Menu Development; Menu Design; Menu Management Supports; Menu Pricing; Marketing Your Menu (& Your Restaurant); Operational Controls & Menu Management; Final Tasks.

Mehr aus dieser Reihe

zurück
Increasing Restaurant Sales: Boost Your Sales & Profits by Selling More Appetizers, Desserts, & Side Items
- 40%
Taschenbuch
von B. J. Granberg
Statt € 24,99
Successful Catering: Managing the Catering Operation for Maximum Profit
- 40%
Taschenbuch
von Sony Bode
Statt € 24,99
Bar & Beverage Operation: Ensuring Success & Maximum Profit
- 33%
Taschenbuch
von Chris Parry
Statt € 22,49
Building Restaurant Profits: How to Ensure Maximum Results
Taschenbuch
von Jennifer Hudson …
Controlling Liquor, Wine & Beverage Costs
Taschenbuch
von Elizabeth Godsma…
vor
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Sicher & bequem bezahlen:
Bleiben Sie in Kontakt:
Hugendubel App
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

3 Ihr Gutschein SPRACHE gilt bis einschließlich 08.10.2020. Sie können den Gutschein ausschließlich online einlösen unter www.hugendubel.de. Keine Bestellung zur Abholung in der Buchhandlung möglich. Der Gutschein ist nur gültig für eKidz Abos (EANs 4038858107431,4038858107462, 4038858107769, 4038858107455, 4038858107448, 4038858107776, 4038858107479, 4038858107486, 4038858107783). Der Gutschein ist nicht mit anderen Gutscheinen und Geschenkkarten kombinierbar. Eine Barauszahlung ist nicht möglich. Ein Weiterverkauf und der Handel des Gutscheincodes sind nicht gestattet.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.