50% und mehr sparen mit den eBook Schnäppchen der Woche² >>
Models of Understanding in Newtonian Mechanics als Buch (kartoniert)
PORTO-
FREI

Models of Understanding in Newtonian Mechanics

Latent Class Analysis of Diagnostic Science Assessment Data Using Bayesian Networks. Paperback. Sprache:…
Buch (kartoniert)
Diagnostic science assessments seek to draw inferences about student understanding by eliciting evidence about the mental models that underlie students' reasoning about physical systems. Measurement techniques for analyzing data from such assessments … weiterlesen
Buch (kartoniert)

59,00 *

inkl. MwSt.
Portofrei
Lieferbar innerhalb von 3 bis 5 Werktagen
Models of Understanding in Newtonian Mechanics als Buch (kartoniert)

Produktdetails

Titel: Models of Understanding in Newtonian Mechanics
Autor/en: Jeffrey Steedle, Richard Shavelson

ISBN: 383833857X
EAN: 9783838338576
Latent Class Analysis of Diagnostic Science Assessment Data Using Bayesian Networks.
Paperback.
Sprache: Englisch.
LAP Lambert Acad. Publ.

März 2010 - kartoniert - 160 Seiten

Beschreibung

Diagnostic science assessments seek to draw inferences about student understanding by eliciting evidence about the mental models that underlie students' reasoning about physical systems. Measurement techniques for analyzing data from such assessments embody one of two contrasting assessment programs: learning progressions and facet-based assessments. The research presented here provides a systematic comparison of these two approaches, which is of great practical value to assessment programs that seek to employ small clusters of related items for the purpose of measuring depth of understanding. Specifically, models were compared on model-data fit, diagnostic reliability, diagnostic certainty, and predictive accuracy. In addition, the effects of test length were evaluated for both models in order to inform the number of items required to obtain adequately reliable diagnoses of understanding. Lastly, changes in student understanding over time were studied with a longitudinal model in order to provide educators and curriculum developers with a sense of how students advance in understanding over the course of instruction.

Portrait

Jeffrey Steedle is a Measurement Scientist at the Council for Aid to Education where he manages research and development projects related to the Collegiate Learning Assessment. Richard Shavelson is the Margaret Jacks Professor of Education (Emeritus) and former I. James Quillen Dean of the Stanford University School of Education.
Servicehotline
089 - 70 80 99 47

Mo. - Fr. 8.00 - 20.00 Uhr
Sa. 10.00 - 20.00 Uhr
Filialhotline
089 - 30 75 75 75

Mo. - Sa. 9.00 - 20.00 Uhr
Bleiben Sie in Kontakt:
Sicher & bequem bezahlen:
akzeptierte Zahlungsarten: Überweisung, offene Rechnung,
Visa, Master Card, American Express, Paypal
Zustellung durch:
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen, die das Lesen aber nicht einschränken. Mängelexemplare sind durch einen Stempel als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Diese Artikel unterliegen nicht der Preisbindung, die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt. Die jeweils zutreffende Alternative wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

4 Der gebundene Preis dieses Artikels wird nach Ablauf des auf der Artikelseite dargestellten Datums vom Verlag angehoben.

5 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung (UVP) des Herstellers.

6 Der gebundene Preis dieses Artikels wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

7 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis.

* Alle Preise verstehen sich inkl. der gesetzlichen MwSt. Informationen über den Versand und anfallende Versandkosten finden Sie hier.